تاون هال روز ۲۲مرداد ۱۴۰۲ با درج مقاله‌ای به قلم بروس مک‌کولم رئیس پیشین بنیاد خانه آزادی در آمریکا  با عنوان «محافظت از تبعیدیان از تهدید ایران، آزمونی برای دموکراسیهای غربی است نوشت:
... با نزدیک شدن به یک سالگی مهم‌ترین قیام ضددولتی ایران، رژیم از پتانسیل ناآرامیهای بیشتر آگاه است... . یکی از فرماندهان سابق سپاه و رئیس فعلی مجلس محمدباقر قالیباف، حتی تا آنجا پیش رفت که به نقش رهبری مجاهدین خلق (ام.یی.کی) در قیامهای اخیر اذعان کرد... .
ماه گذشته، دهها تن از اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده قطعنامه‌یی دو حزبی را ارائه کردند که در آن بر سوء استفاده‌های رژیم تأکید شده بود و از شورای حقوق‌بشر می‌خواستند که کشتار سال۱۹۸۸ را در دستور کار کمیسیون حقیقت‌یاب خود قرار دهد... . ماه گذشته، دادگاهی در تهران کیفرخواست علیه ۱۰۴نفر از مقامات و حامیان مجاهدین خلق که هیچ‌یک از آنها در ایران زندگی نمی‌کنند، اعلام کرد. با توجه به اقدامات شناخته شده تهران، این اقدام عجیب شبح ترورهای احتمالی، آدم‌ربایی مخالفان و یا تهدید قهری علیه خانواده‌های آنها را به‌وجود می‌آورد.
ظاهراً به دستور تهران، در ۲۰ژوئن، پلیس آلبانی یک یورش مشکوک به اشرف۳ انجام داد، جامعه‌ای که در چند سال گذشته حدود ۳۰۰۰ عضو مجاهدین خلق را در خود جای داده است.
این حادثه در قطعنامه ارائه شده در مجلس نمایندگان ایالات متحده و هم‌چنین در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا در ۲۶ژوئیه، با اظهار تأسف رئیس رابرت منندز، ... توجه قانونگذاران را به خود جلب کرد... .
در حالی که ممکن است برای جامعه بین‌الملل مداخله مؤثر به‌ نمایندگی از معترضان در داخل جمهوری اسلامی دشوار باشد، مقابله با تلاش‌های رژیم برای گسترش نفوذ بدخواهانه خود در آلبانی و جاهای دیگر نسبتاً آسان است.
قطعنامه اخیر مجلس نمایندگان از دولت ایالات متحده می‌خواهد که با همکاری متحد ما آلبانی، حمایت کامل از پناهندگان سیاسی ایرانی در اشرف۳ در آلبانی را تضمین کند و آنها را از تمام حقوق مندرج در کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر برخوردار سازد»...
هر متحد دیگر ایالات متحده و در واقع هر دولت دیگری که از مفاهیم دموکراسی و حقوق جهانی حمایت می‌کند، باید تعهد جدی داشته باشد که در هر لحظه و در هر مکانی که جامعه مهاجر ایرانی در معرض تهدید حکومت حاکم قرار می‌گیرد، همین کار را انجام دهد.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید