«مشعل‌داران تغییر؛ حمایت از مبارزه طولانی زنان ایران» عنوان کنفرانسی است که روز سه‌شنبه ۲۱فروردین در محل پارلمان اروپا در بروکسل برگزار شد. در این کنفرانس که ریاست آن را خانم داکا ماکسووا معاون کمیسیون حقوق زنان و برابری پارلمان اروپا به‌عهده داشت شماری از نمایندگان مردم اروپا سخنرانی کردند.
خانم داکا ماکسووا در سخنان خود از برنامهٔ ۱۰ ماده‌یی مریم رجوی که «خواهان یک جمهوری دموکراتیک بر اساس برابری جنسیتی، جدایی دین و دولت، لغو مجازات اعدام و ایران بدون سلاح هسته‌یی است» حمایت کرد. او هم‌چنین گفت: «زنان و دختران شجاع در حال سازماندهی و رهبری واحدهای مقاومت در سراسر کشور هستند. شعار آنها «زن، مقاومت، آزادی» است، زیرا زنان ایرانی معرف ارزش مقاومت در برابر ستم رژیم آخوندها هستند».
در ادامهٔ این جلسه، دورین روکماکر نمایندهٔ پارلمان اروپا از هلندگفت: «در ماه فوریه برای روز جهانی زن در کنفرانسی در پاریس شرکت کردم که بسیار الهام‌بخش بود و نشان می‌داد جنبش خانم رجوی حقیقتاً از سوی تمامی احزاب از راست تا چپ و میانه حمایت می‌شود. این زنان شعار می‌دادند، “ زن، مقاومت، آزادی ”، این شعار واقعاً تاثیرگذار بود. این شعار فوق‌العاده بارقه‌ای تاریخی دارد. در ۴۵ سال گذشته، از بدو روی کار آمدن رژیم ایران، زنان ایرانی بهای سنگینی برای آزادی پرداختند. شکنجه شدند، زندانی شدند و البته اعدام‌های زیادی صورت گرفت اما هم‌چنان شاهد حضور پررنگ‌تر زنان در مقاومت هستیم. این امیدوارکننده است».
مارگاریتا دلاپیزا از کمیسیون حقوق زنان و برابری، بر لزوم حمایت پارلمان و اتحادیهٔ اروپا از مقاومت زنان ایران تأکید کرد و گفت: «ایران با تمدن هزاران ساله دهه‌ها توسط بنیادگرایان اشغال شده و تمام حقوق اساسی زنان از آنها گرفته شده است. [اما] در طرف مقابل این وحشیگری، میراث۱۲۰ ساله مبارزات مردم ایران است. از درخشان‌ترین فصل‌های آن مقاومتی است که توسط زنان ایران رهبری می‌شود. زنانی که مورد شکنجه و تعرض و سرکوب واقع شده و اعدام شده‌اند. آنها تا امروز در خط مقدم اعتراضات ایستاده‌اند. این معنای مقاومت است. ما باید تمام تلاش خود را برای حمایت از زنان ایران انجام دهیم و خواهیم داد. ما و اتحادیه اروپا باید جایگاه ایران آزاد و دموکراتیک را به‌رسمیت بشناسیم تا زمانی که بتوانیم آن را با هم در تهران جشن بگیریم».
مقاومت زنان ایران در برابر رژیم زن‌ستیز و ضدانسانی آخوندها و نقش تعیین‌کننده ایران برای تغییر بنیادین در ایران به‌طور گسترده‌یی مورد حمایت پارلمانترها و مبارزان جنبش برابری قرار می‌گیرد.
در اجلاس بین‌المللی در پاریس به‌مناسبت روز جهانی زن، خانم دومینیک آتیاس رئیس پیشین کانون وکلای اروپا، ضمن ستایش از زنان و دختران شجاع ایرانی که همواره در برابر دو دیکتاتوری شاه و شیخ ایستاده‌اند و از آغاز انقلاب مشروطه با ستمگر زمان خودشان مبارزه کرده‌اند گفت: «هیچ شکنجه، هیچ دیوار زندان و حتی مرگ نمی‌تواند آنها را وادار به تسلیم بکند. آنها می‌دانند که پیروز خواهند شد. فردا، پس‌فردا، یک سال بعد یا بیشتر، هر چه باشد، پیروزی آنها حتمی است و تا پیروزی، تا روز پیروزی، در کنارشان خواهیم بود تا فریاد سر دهیم: ”زن، مقاومت، آزادی ”».
 
خانم مریم رجوی که از طریق آنلاین در کنفرانس «مشعل‌داران تغییر» سخنرانی کرد، دربارهٔ رویارویی زنان پیشتاز ایران با دیکتاتوری آخوندها گفت: «زنان شورشگر خطاب به رژیم می‌گویند: ما کابوس شما هستیم و بدانید که سرنگون خواهید شد و زنان زندانی از اوین پیام می‌دهند بدون ذره‌یی شک و بدون ذره‌یی ترس، با تمام سلولهایمان فریاد می‌زنیم که: جلاد، ما سرنگونت می‌کنیم. آخوندها الگوی دهشتناکی از زن‌ستیزی ساخته و به تمام منطقه صادر کرده‌اند. همان‌طور که جنگ و تروریسم را صادر کرده‌اند، اما واقعیت مهم‌تر مقاومت زنان بپا خاسته است. در ۴۵ سال گذشته دهها هزار زن برای آزادی مردم‌شان شکنجه یا اعدام شده‌اند. زنان پیشتاز توانسته‌اند هدایت یک مقاومت سازمان‌یافته را در داخل و خارج ایران به دست بگیرند. نقش رهبری کننده آنان شرط ضروری برای آزادی تمام مردم از حاکمیت استبداد و بنیادگرایی است».
رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت هم‌چنین خاطرنشان کرد: «امسال در روز جهانی زن، ۴۰۰ شخصیت سیاسی زن از جمله بسیاری از قانونگذاران از سراسر جهان در بیانیه‌یی تأکید کردند: «حمایت از زنان شجاع ایران و خواست آنها برای تغییر رژیم و برقراری دموکراسی، برابری زن و مرد و عدالت، وظیفه ماست».
🙏لطفا به اشتراک بگذارید