حتی در خود قانون اساسی شما چنین چیزی وجود ندارد
کسی که رأی نداده حق نظر ندارد
معنای این‌که حق نظر نداری چیست؟
یعنی یا حرف مرا تأیید کن یا از نظر سیاسی بمیر!
اگر از اول می‌فرمودید که یا رأی من یا برو پی کارت بهتر بود!
 
اگر مسلمانید که البته می‌دانیم نیستید و جز ظاهر آراسته ندارید
حرف قرآن این است که مبادا کین توزی و ناراحتی شما نسبت به یک گروه باعث خروج
شما از جاده حق نسبت به آن گروه بشود
 
هر چه می‌خواهید با ما دشمنی کنید ولی ما اتمام‌حجت می‌کنیم 
که خروج از جاده عدل و انصاف برای خودتان قبل از همه زیانبار است
با بستن راههای فعالیت قانونی راههای غیرقانونی را بازنکنید
ما برای خودتان می‌گوییمو الا ما که عادت داریم: ۱۵ سال
 
سخنرانی مسعود رجوی در میتینگ مجاهدین در دانشگاه تهران  در آستانه اولین انتخابات مجلس شورای ملی - ۲ اسفند ۱۳۵۸- ق ۲
 
 از نظر خود قانون و از نظر حقوقی، در همین قانون اساسی تشخیص صلاحیت کاندیداها به عهده خود مردم است، آنها هستند که به کسی که بخواهند رأی بدهند و در صورتی که نخواهند رأی ندهند. در هیچ جای جهان هم هیچ سیستم حقوقی نیست، حتی در خود قانون اساسی الآن چنین سابقه‌یی وجود ندارد که کسی که رأی نداده باشد حق نظر نداشته باشد. معنای این مطلب که حق نظر نداری چی است؟ یعنی باید رأیی بدهید که من می‌خواهم، یعنی بزبان ساده‌تر یا حرف مرا تأیید کن یا از نظر سیاسی بمیر! و این هم استبداد است. می‌گوئید نه! این هم تیغکش و چماق به‌دست  آخر اگر قرار بود رأی و نظر یکی باشد دیگر شورا لازم نبود. اگر صحبت نظام واحد و خانواده واحد هست، پس دیگر این حرف‌ها چیست؟ ما اگر یک خانواده واحد هستیم، فرض کنید ۵ نفر نشستیم صحبت کردیم – که البته ننشسته‌ایم تابه‌حال نکردیم – نشستیم صحبت کردیم فرضاً ۳ نفر موافق بودند، یک نفر هم مخالف و یکی هم گفت رأی من ممتنع است یا هر چیز دیگری آنوقت شما به او می‌گوئید دیگر شرکت نکن. خوب اگر از اول می‌فرمودید که یا رأی من یا که برو پی کارت بهتر بود. اگر در نظام واحده قرار باشد همه گروهها و اقشار مردم درش بگنجند، شما همیشه یک اقلیت دارید، مگر می‌خواهید آنها را به دریا بریزید؟... . . تأسف‌آور است که ما اینجا بایستی الفبای حقوق را یادآور بشویم. می‌فرمائید ما برویم برای خودمان یک قانون اساسی دیگر درست بکنیم؟ عجیب است! مگر این قانون نمی‌خواهد به ما شمول داشته باشد؟ مگر نمی‌خواهد بر ما هم حکومت و تکلیف بکند؟ پس اگر تکلیف می‌کند حق هم در مقابلش هست. به‌عنوان مثال، فرض کنید ما مورد ستمی قرار گرفته‌ایم، مثلاً خانهمان را دزد زده است، حال عرض حال می‌دهیم به شهربانی یا به دادگستری، که آقا بیائید به این مسأله رسیدگی کنید. خوب همان دم در باید بگویند برو، تو رأی ندادی پس حق هم نداری که از مزایای قانون استفاده کنی. آخر مگر همیشه تکلیف با حق عجین و ممزوج نیست. 
دوم از نظر فلسفه حقوق اسلام این طرز عمل – طرز عمل اوت کردن دیگران – دقیقاً بر ضداسلام و به‌مثابه شرک است، می‌گوئید نه، بفرمائید علی (ع) نهج‌البلاغه: «جعل سبحانه من حقوقه حقوقاً افترضها لبعض الناس علی بعض» خدای سبحان و منزه حقوقی قرار داده است، حقوقی که بعضی‌ها از آنها واجب می‌شوند بر عدهای از مردم در مقابل بعضی دیگر.
«فجعلها... فی وجوه‌ها» : این حقوق متقابل را – حق و تکلیف را – هم سنگ و در مقابل یکدیگر قرار داده.
یوجب بعض‌ها بعضاً، بعضی از این قوانین در برابر برخی دیگر واجب می‌شود – تکلیف در مقابل حق - «و لا یستوجب بعض‌ها الا ببعض» واجب نمی‌شود بعضی از اینها مگر در مقابل بعضی دیگر، اگر یکی نباشد دیگری هم واجب نیست، اگر حقی نباشد تکلیفی نیست.
داستان دقیقاً مثل این است: شما از یکی صد تومان طلبکار هستید. ما برای خلقمان صد تومان فرضاً حقوق می‌طلبیم، یک تومانش را بیشتر ندادند، حالا آمدیم می‌گوئیم آقا یک تومانی را بدهید، می‌گویند چون نپذیرفتی که اصل حق خلق ایران یک تومن بود، یک تومن را هم بتو نمی‌دهیم. این کجای دنیا رسم است.
از نظر مسائل آینده‌ای که این طرز عمل به‌وجود می‌آوردـ طرز عملی که هرکس رأی نداده حق نظرنداره ـ اولادرهر دوره ببینیم اگر هرکه رأی نداد در دور بعدی حق نظرنداشته باشد. و همین‌طور آن هم که در دوربعدی رأی نداد. در دور بعد از آن حق نظرنداشته باشد. پس در دورآخر چه کسی خواهدماند؟ از این مهمتر وقتی جلوی فعالیت‌های قانونی ما سد می‌شود آیا غیرمحتمل است که فعالیت‌های غیرقانونی آغازبشوند؟
بنابراین ما هشدار می‌دهیم، هشدارمان خیرخواهانه است، نیکوخواهانه است. این هشدار به‌مثابه یک اتمام‌حجت اجتماع است و نه ما که مبادا آنهایی که آن دفعه سال روز وفات پیامبر را و نماز جمعه را وسیله فشار برای حذف ما کردند، این دفعه هم به این فکرها بیفتند. هر چه می‌خواهید با ما دشمنی بکنید بگوئید جاسوسیم، دزدیم، شرقی هستیم ولی ما اتمام‌حجت می‌کنیم که خروج از جاده عدل و انصاف برای خودتان قبل از همه زیانبار است.
اگر مسلمانید که البته می‌دانیم نیستید و جز ظاهر آراسته ندارید، بله اگر مسلمانید، اگر مسلمانید حرف قرآن این است که «لایجرمنکم شَنئان قوم علی إلا تعدلوا» ما که کار زشتی نکردیم اما مبادا کینتوزی و ناراحتی شما نسبت به یک گروهی باعث خروج شما از جاده حق نسبت به آن گروه بشود، جاده انصاف.
بنابراین بیائید خودتان به‌دست خودتان با بستن راههای فعالیت قانونی راههای غیرقانونی را بازنکنید. ما برای خودتان می‌گوئیم و الا ما که عادت داریم: ۱۵ سال از این فرصت که تمام نیروها حاضر شده‌اند به‌رغم همه محدودیتها مشتاقانه باز هم شرکت بکنند، باز هم همکاری بکنند استفاده بکنید، ما زندگی و فعالیت در یک نظام قانونی را پذیرفته‌ایم که تابه‌حال از حق قانونی، شرعی، اخلاقی دفاع از خودمان هم استفاده نکردیم. شنیدید ما یک گلوله شلیک کرده باشیم. یک مورد حتی، ولی هیچکس، هیچکس از مقامات مسئول نیآمد به ما بگوید که داستان شما چیست؟ و بر سر شما چه می‌گذرد؟ اما اگر پیوسته یک عدهای بخواهند با چماق و گلوله بما بتازند و هیچ مقام مسئولی هم جوابگو نباشد، دیگر تکلیف چیست؟ بگذارید صریح‌تر بگوئیم، این نمی‌شود که ما تا به ابد هی تقاضا و استدعای آرامش بکنیم یک سازمان سیاسی تا نقطه مشخصی می‌تواند کنترل هوادارانش را در اختیار داشته باشد. اگر این بار هم حق کشی بشود، اگر فشار زیاد بشود برای حذف ما، اگر باز هم عید و عزا و جمعه تبدیل بشود با این تلویزیون بوسیله‌ای برای فشار، آن وقت ما از حالا می‌گوئیم که در مقابل آرامش از خودمان سلب مسئولیت می‌کنیم.
آخر ما این درد را به که بگوئیم، بر سر راه آذوقه رساندن به مردم سیل‌زده‌مان در خوزستان باید از میان انبوه چماق رد بشویم  اموال و اشیایی که با خون جگر از جنوب شهرها از پول توجیبی بچه‌ها جمع کردیم و اجناس خریدیم، برای رساندن به آن مردم، غارت می‌کنند. و بعد هم با کمال پررویی و وقاحت یک روزنامه معلوم‌الحال می‌نویسد که ما رفتیم و اموال مربوط به سیل‌زده‌های گرسنه و فقیر را برای خودمان برداشتیم. آخر کینه‌توزی و آزمندی تا کجا؟
مجاهدین دزدیدند، مجاهدین بردند، نه خودشان این توان و سازماندهی را دارند که به درد مردم برسند و نه ما را می‌گذارند. «لا أقسِمُ بالنفس اللَوّامةَ براستی که نفس لوامه و سرزنشگر چیز خوبی است. شرم و حیا هم چیز خوبی است، آخر مگر ما پول می‌خواستیم؟ اگر ما پول می‌خواستیم که امروز عزیز کرده بودیم. امروز توی سرمان نمی‌زدند، سر هر چیزی. می‌گفتند از این‌ها بهتر مسلمان وجود ندارد. مگر به همین ترتیب نبود که این همه مجاهدین امروزی مدل بعد از انقلاب پیدا شدند، مگر به همین ترتیب نبود که به یک عده دربست یک روزنامه رسید، و روزنامه‌های ما به آتش کشیده شد. 
مطلب بعدیمان مربوط به دو مرحله‌ای کردن انتخابات است. در قانون اساسی جز در یک مورد و آن انتخابات ریاست جمهور، دو مرحلهای کردن انتخابات نداریم. در تمام ادوار گذشته و تاریخ مشروطه هم سابقه ندارد. عجبا چطور تابه‌حال به‌دلیل کمبود وقت و فرصت همه نظرخواهی‌ها با حداکثر سرعت به اجرا گذاشته می‌شد، ولی این دفعه از آنجایی که ممکن است کاندیداهای انقلابی و ترقیخواه به مجلس راه پیدا بکنند مسأله عکس می‌شود. اکثریت قریب به اتفاق سازمانهای سیاسی، شخصیت‌ها، مخالف‌اند، ولی باز هم دو مرحله‌ای به قوت خودش باقی است. آخر مگر نظر و رأی مردم ارزشی ندارد؟
باز هم تا آنجا که من دیدم و خواندم فقط و فقط در یک مورد، یک روزنامه بود که از دو مرحله‌ای دفاع کرده بود که عین گفتارش را برایتان فقط می‌خوانم. در شماره ۲۳ بهمن این‌طور نوشته: «بعضی از گروهها به دو مرحله‌ای شدن انتخابات و شرط اکثریت مطلق حمله می‌کنند. زیرا اگر اکثریت نسبی معیار انتخاب باشد آنها با استفاده از کثرت داوطلبان نمایندگی و تشکل سازمانی خود احتمالاً می‌توانند به مجلس راه پیدا کنند. به‌عبارت دیگر آرای مردم در ۳۰ نماینده جمع نمی‌شود، و سازمانها و احزاب و گروه‌های کوچک می‌توانند (ببینید ترس از کجاست) با استفاده از عدم تشکل سایرین به مجلس راه پیدا کنند. اما، اما از آنجایی که مجلس بایستی سمبل حاکمیت و اراده ملت باشد نمایندگان بایستی اکثریت مطلق را به‌دنبال خود داشته باشند». به به چشم ما روشن. بعضی‌ها از کی به حاکمیت و اراده خلق اعتقاد پیدا کرده‌اند؟ این روزها بعضی‌ها چقدر سهل و آسان تغییر چهره می‌دهند.
نکته بعد مربوط به مقامات برگزار کننده رسمی انتخابات است. باز هم اینجا ما با یک پدیده نوظهوری مواجهیم، آخر چطور می‌شود که من خودم هم کاندیدا بشوم و هم مسئول اجرای انتخابات. لابد خودم خیلی به خودم اعتماد دارم! درست ولی آخر شما چه؟ بگذارید ماده ۱ قانون ممنوعیت وزرا و معاونین و رؤسای دوایر دولتی در موقع انتخابات نمایندگان مجلس دوره تقنینیه مصوب تیرماه ۱۳۰۲ یعنی ۵۶ سال پیش را بخوانیم ببینیم ما چقدر جلو رفتیم؟
«ماده ۱: کلیه رؤسای دوایر دولتی از انتخاب شدن به عضویت مجلس شورای ملی در حوزه مأموریت خود محروم خواهند بود و هم‌چنین وزراء و معاونین موقع انتخاب از تمام مملکت» این مال ۵۶ سال پیش. آخر این‌که نمی‌شود هم خدا و هم خرما، چه انتخاباتی است که من هم برگزار بکنم و هم کاندیدایش بشوم. این‌یک رسم مردم پسندانه است؟ آیا این‌یک سنت انقلابی است؟
آخرین مطلب نظارت همه‌جانبه عموم مردم، عموم نیروها به‌نحوه رأی‌گیری، انتقال و شمردن و اعلام آرا که بایستی از هر گونه تقلب و دغلکاری مصون باشد. راهش این است که از ابتدا تا انتها در هر حوزه و بر سر هر صندوق نماینده هر نیرو و هر کسی که می‌خواهد حضور داشته باشد، یا اگر می‌گوئید این نمی‌شود، تعداد زیاد است نظار هیأت نظارت از افرادی انتخاب بشوند که صلاحیت تک‌تکشان مورد تأیید همه باشند نه این‌که یک انجمن نظارتی باشد که تمایل گروهی خاص درش موج بزند. نمی‌خواهم گذشته را زنده بکنم ولی انتخاباتی که در مردادماه گذشته برگزار شد آئینه تمام نمای این خلافکاریها بود که بایستی قاطعانه جلویش گرفته بشود.
و در پایان باید تصریح بکنم ما مجاهدین با توجه به فشارهایی که در انتخابات ریاست‌جمهوری منتهی به حذفمان شد، با توجه به اهمیت یک شورای واقعی این بار دیگر بر آنیم که علاج واقعه را قبل از وقوع بکنیم و به همین مناسبت از تمام نیروهای راستین از تمام نیروهای مردمی تقاضا می‌کنیم که با گفتن و نوشتن اصرار بکنند تأکید بکنند تا کار از کار نگذرد. باید هشیاری نشان دهیم والا بعد چه فایده دارد.
و بر همین اساس ما اعلام می‌کنیم که اگر این بار هم وسایل حذف مهمه کاندیداهایی که رأی نداده‌اند در رفراندوم قبلی فراهم بشود دیگر این انتخابات مشروع نخواهد بود.
سلام بر خلق- سلام بر آزادی
 
 
لطفا به اشتراک بگذارید: 
     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید    
مرداد 19, 1401

مریم رجوی: خروش زینب، سروش آزادی در گوش بشریت در زنجیر

سلام بر زینب کبری و زنان پیشتاز عاشورا که تحت رهبری او برای دادخواهی خون…
ارديبهشت 28, 1403

خانم #مریم_رجوی: فراخوان به اقدام فوری ملل‌ متحد و شورای #حقوق_بشر و…

in توییت مریم رجوی

by Super User

فراخوان به اقدام فوری ملل‌ متحد و شورای #حقوق_بشر و نماینده ویژه برای نجات #رضا_رسایی…
دی 15, 1402

#مسعود_رجوی: ضرورت پایداری وهمبستگی دربرابر اختاپوس ارتجاع و #تروریسم - #سر_مار_در_تهران_است

in مسعود رجوی

by Super User

https://vimeo.com/898930391ضرورت پایداری و همبستگی در برابر اختاپوس ارتجاع و تروریسم که قلبس در تهران می…
مرداد 31, 1401

خانم مریم رجوی: آلترناتیو رژیم آخوندی در یک نبرد طولانی با استبداد…

سخنرانی در اجلاس شورای ملی مقاومت ایران در چهل و یکمین سالگرد تاسیس شورا سلام…
مهر 24, 1402

خانم #مریم_رجوی ـ گرامیداشت شهیدان #جمعه_خونین_زاهدان - #قیام_ادامه_داره

in مریم رجوی

by Super User

خانم مریم رجوی ـ گرامیداشت شهیدان جمعه خونین زاهدان خانم مریم رجوی: زاهدان غرق به…
مهر 25, 1402

آموزش برای نسل جوان (۳۰) - افشای فریب کاری و بزرگترین عملیات…

جنایت علیه بشریت گزارش مستند حمله به اشرف اعدام جمعی، گروگانگیری، تخریب و انفجار (۱۰…
تیر 06, 1399

مصاحبه مسعود رجوی - ۳۰خرداد، پایان مشروعیت کل نظام - دی‌ماه۱۳۶۰

مصاحبه مسعود رجوی - ۳۰خرداد، پایان مشروعیت کل نظام - دیماه ۱۳۶۰ ۳۰خرداد، پایان مشروعیت…
آبان 02, 1402

#مسعود_رجوی: فاشیسم دینی حاکم بر #ایران کانون صدورارتجاع وتروریسم درجهان - #انحلال_سپاه_پاسداران

in مسعود رجوی

by Super User

https://vimeo.com/875677114 رژیم آخوندی کانون صدور ارتجاع و تروریسم در این منطقه از جهان اگر در…
فروردين 16, 1403

خانم #مریم_جوی: «راه‌حل برای صلح پایدار در منطقه و خاتمه جنگ و…

in توییت مریم رجوی

by Super User

کنفرانس در واشینگتن- #ایران آزاد با جمهوری دموکراتیک «راه‌حل برای صلح پایدار در منطقه و…
مرداد 06, 1401

آموزش برای نسل جوان (شماره ۱۰) - مسعود رجوی، تهران دانشگاه صنعتی…

جریان تکامل و نقشهٔ مسیر کانون‌های شورشی مسعود رجوی-تهران دانشگاه صنعتی شریف ۱۳۵۸ بنابراین با…
دی 08, 1402

#ایران - کنفرانس در کنگره آمریکا - محکومیت نقض حقوق‌بشر و #تروریسم…

in مریم رجوی

by Super User

https://vimeo.com/896988737خانم مریم رجوی رژیم ایران تهدید مبرم صلح و امنیت منطقه و جهان است دنیا…
خرداد 07, 1402

#مسعود_رجوی: یکی از مهم‌ترین محورهای جمعبندی قیام ۴۰۱ نقش فوق‌العاده مخرب بچه‌شاه…

in مسعود رجوی

by Super User

https://vimeo.com/829136058مسعود رجوی- ۴خرداد ۱۴۰۲ یکی از مهم‌ترین محورهای جمعبندی قیام ۴۰۱ نقش فوق‌العاده مخرب بچه‌شاه…
اسفند 15, 1399

مریم رجوی: سلام بر مصدق بزرگ پیشوای فقید نهضت ملی ایران

قدردانی حقیقی از پیشوای فقید نهضت ملی ایران دکتر محمد مصدق به‌مناسبت ۱۴اسفند، سالروز فقدان…
ارديبهشت 09, 1402

#مسعود_رجوی: تنها راه نجـات خلـق، ارتـش آتـش و آزادی است - #نه_شاه_نه_شيخ…

مسعود رجوی- ۵آذر ۱۴۰۱: 🔻 وقتی خلیفهٔ ارتجاع توده‌های میلیونی مردم بپاخاسته را غافل و…
اسفند 02, 1402

سرکوب رژیم در داخل و جنگ افروزی در خارج - مجلس ملی…

in مریم رجوی

by Super User

https://vimeo.com/910928428سخنرانی‌های: اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا ژان پیر برار نماینده پیشین مجلس ملی فرانسه…
فروردين 30, 1399

تبیین جهان -قسمت پنجم

in تبیین جهان

by Super User

فروردين 25, 1403

دیدار و گفتگوی خانم مریم رجوی با نماینده کنگره آمریکا گرگ استوبه

in مریم رجوی

by Super User

پنجشنبه ۲۳ فروردین مریم رجوی با آقای گرگ استوبه نماینده کنگره آمریکا به‌صورت آنلاین گفتگو…
ارديبهشت 22, 1402

توییت خانم #مریم_رجوی: درود به خانواده‌هايی كه در برابر #اعدام دست به…

in توییت مریم رجوی

by Super User

درود به خانواده‌هايی كه در برابر #اعدام دست به اعتراض زده‌اند. خامنه‌ای با موج جديد…
خرداد 12, 1401

مسعود رجوی: سلام بر جوانان و مردم بپا خاسته در تهران، بوشهر،…

مسعود رجوی: سلام بر جوانان و مردم بپاخاسته در تهران، بوشهر، سمنان و کرمانشاه که…
مهر 22, 1400

برنامه ۱۰ماده‌ای #مریم_رجوی برای ایران پس از #سرنگونی ملایان – ماده ششم…

ماده ششم از طرح ۱۰ماده‌ای، شامل دیدگاه مریم رجوی در مورد عدالت و قانون است.…
خرداد 18, 1402

خانم #مریم_رجوی: در دیدار با نمايندگان پارلمان اروپا؛ پتراس آستراويچيوس، عضو كميسيون…

in توییت مریم رجوی

by Super User

خانم #مریم_رجوی: در دیدار با نمايندگان پارلمان اروپا؛ پتراس آستراويچيوس، عضو كميسيون خارجه و زيركميته…
اسفند 02, 1400

بازخوانی سرنوشت انقلاب در پیامهای رهبر مقاومت به‌مناسبت سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم…

بازخوانی سرنوشت انقلاب در پیامهای رهبر مقاومت به مناسبت سالگرد انقلاب ضد سلطنتی مردم ایران…
مهر 22, 1400

دیدگاه های #مریم_رجوی - هماورد رژیم (آخوندی) کیست؟

واقعیت این است که امروز مسأله اساسی آخوندها مقابله با آلترناتیو دموکراتیک و تنها هماورد…
اسفند 28, 1400

تبیین جهان قسمت دهم - #مسعود_رجوی - آموزشهای ایدئولوژیکی #مجاهدین در #دانشگاه…

in تبیین جهان

by Super User

https://www.youtube.com/watch?v=2V1yt4GFDHQ مختصری از سیر اندیشه انسان درباره جهان در طول هزاران سال، بشر همیشه کنجکاوانه…