نمایندگان پارلمان اروپا و پارلمانترهای کشورهای مختلف طی پیام‌هایی با هشتگ «به اسم من نه» اعتراض خود را نسبت به پیامهای بورل و شارل میشل درباره مرگ رئیسی جلاد ابراز کردند و رئیسی را جلاد تهران و عامل قتل و کشتار مردم ایران و منطقه نامیدند.
داوید لگا نماینده پارلمان اروپا از سوئد روز ۳۰ اردیبهشت در حساب ایکس خود خطاب به بورل نوشت: آیا می‌توانید دوباره به چشمان زنان دلیر و آزادیخواه ایران نگاه کنید؟ من می‌توانم. شرم بر شما. #به اسم من نه
 
دنیس رادکه نماینده پارلمان اروپا از آلمان روز ۳۰ اردیبهشت با انتشار تصویری از اعدام‌های وحشیانه در حاکمیت آخوندی نوشت: آیا جوزپ بورل، شارل میشل و یانس لنارسیچ چنین تصاویری را هیچوقت ندیده‌اند؟ پس چرا با کسی که مسئول همین اعمال است ابراز همدردی و هبستگی می‌کنند. این سه نفر دیگر جایگاهی در سطوح بالای اروپایی ندارند.
 
رابرت جنریک نماینده پارلمان انگلستان با اشاره به پیام رئیس شورای اروپا درباره مرگ رئیسی نوشت: نه ایرانیان تحت ستم و نه متحدان غربی آنها عزادار مرگ جلاد تهران نخواهند بود. ضعف اتحادیه اروپا در قبال رژیم ایران دوباره برای همه آشکار شده است.
 
پیام بورل در شبکه ایکس هم‌چنین با مخالفتهای گسترده کاربران مواجه شد که از جمله نوشتند: چند نفر باید اعدام کنید تا از اتحادیه اروپا بعد از مرگتان تسلیت دریافت نکنید. #به اسم من نه. این یک رسوایی مطلق و توهین به قربانیان بی‌گناه این رژیم وحشی و خانواده‌های آنهاست. بهترین جواب تو این می‌بود که سکوت کنی. تسلیت به‌خاطر مرگ یک قاتل کشتار جمعی یک رسوایی است.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید