سخنرانی‌های: 
آندره شاسین رئیس گروه کمونیست در مجلس ملی فرانسه، نایب رئیس کمیتهٴ پارلمانی برای ایران دموکراتیک
اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا
ژان فرانسوا لوگاره رئیس بنیاد مطالعات خاورمیانه، شهردار پیشین منطقه یک پاریس
آندره شاسین رئیس گروه کمونیست در مجلس ملی فرانسه، نایب‌رئیس کمیتهٴ پارلمانی برای ایران دموکراتیک
آندره شاسین
فراتر از احساسات قلبی‌ام و ورای حساسیتی که نسبت به شهدای مقاومت دارم
این برنامهٔ ۱۰ ماده‌ای است که برای من مهم و همه‌چیز است
این طرح نشان می‌دهد که یک آلترناتیو سیاسی وجود دارد
این همان قدرتی است که باید داشته باشیم
آندره شاسین
این آلترناتیو در جنبشی است که همیشه حضور داشته
و نه تنها شهدایی داشته بلکه در میان مردم ایران در داخل حضور دارد
این جنبش در سطح بین‌المللی شناخته شده است و بنابراین می‌تواند
یک دلیل معتبر برای نشان دادن وجود آلترناتیو سیاسی باشد

آندره شاسین - رئیس گروه کمونیست در مجلس ملی فرانسه-نایب‌رئیس کمیتهٴ پارلمانی برای ایران دموکراتیک
چیزی که من را تحت تأثیر قرار داد این مقاومت بود، این نیروی مقاومت. من یادم می‌آید که به آنها گفتم: «قبل از هر چیز، برایم بیشتر توضیح بدهید که برنامه شورای ملی مقاومت ایران چیست؟» و وقتی آن‌را فهم کردم، دیگر در واقع اغلب آن‌را با خودم دارم - برنامهٔ ۱۰ ماده ای این برنامهٔ ۱۰ماده‌ای باید در کانون فعالیت ما در کنار مقاومت ایران قرار گیرد. بنابراین من آن‌را برای شما نمی‌خوانم. علاوه بر این، به آن در چندین سخنرانی اشاره شد.
اما این برنامه نشان می‌دهد که یک آلترناتیو سیاسی وجود دارد. امروز این همان قدرتی است که باید داشته باشیم، چیزی که برای ما مهم است، آن کاری که ما می‌توانیم در کنار مقاومت ایران انجام بدهیم، ارائه همین طرح و توضیح آن است و این‌که همه وجدانها را به آن علاقه‌مند کنیم و بگویم آلترناتیو سیاسی کجاست؟ این آلترناتیو در جنبشی است که همیشه حضور داشته و نه تنها شهدایی داشته، بلکه در داخل ایران، در میان مردم ایران حضور دارد.
جنبش شما، خانم رئیس‌جمهور، این جنبش که در سطح بین‌المللی شناخته شده است، می‌تواند یک دلیل معتبر برای نشان دادن وجود آلترناتیو سیاسی باشد. باید به‌خوبی نشان بدهیم هر کاری که امروز می‌توانیم بکنیم، همان‌طور که همکار سابقم ژان پیر برار گفت، همهٔ چیزهایی را که امروز در مورد احتمالات جایگزینی و چیزهای دیگر به ما گفته می‌شود، به‌روشنی گویا است.
همه اینها برای منحرف‌شدن از انتخاب فردای مردم ایران است. یعنی باید اطمینان حاصل کنیم که روزی شما از ما استقبال خواهید کرد و ما از رفتن به یک ایران دموکراتیک بسیار خوشحال خواهیم شد. ما به مبارزه‌یی که در کنار شما انجام داده‌ایم افتخار خواهیم کرد و من سخنان خودم را با این صحبت به پایان می‌برم زیرا قبلاً به آنها اشاره شد. ما می‌توانیم و باید، ما می‌توانیم و باید، این باید اولویت امروز ما باشد.
اینگرید بتانکور 
متهم‌کردن این مقاومت به «فرقه» عمیقاً زن‌ستیزانه است
اگر مریم زن نبود چنین حرفی گفته نمی‌شد
زنان در رأس امور این مقاومت قرار دارند
زیرا در طرف دیگر یک رژیم زن‌ستیز وجود دارد که به زنان حمله می‌کند
و آنان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد
اینگرید بتانکور
ما وظیفه داریم از سازمانی حمایت کنیم که ما را قادر می‌کند
از کابوس رژیم ایران خلاص شویم این باید برایمان در اولویت باشد
اگر آن‌را درک نکنیم به وظیفه تاریخی‌مان عمل نکرده‌ایم
اینگرید بتانکور، کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا
این افتخار بزرگی است که در کنار همه شما دوستان ایرانی با مریم گردهم آمده‌ایم که من بیش از ده سال است او را می‌شناسم.
این یک دوستی طولانی‌مدت بود که بعد از آزادی من شروع شد و من می‌خواهم کمی در مورد چگونگی پیوستنم به این گروه از دوستان ایرانی‌ام به شما بگویم. چون فکر می‌کنم این یک مسیر پرفراز و نشیب است که شما هم از آن عبور خواهید کرد. و من مایلم تا برخی از این افکار را با شما به اشتراک بگذارم. من با الی ویزل که برای کنفرانسی درباره مقاومت ایران آمده بود به اینجا آمدم و معلوم شد که الی ویزل برای آزادی من یک کارزار برپا کرده بود. او با فرزندان من نزدیک و صمیمی بود. من در حالی که حین آمدنم دستان او را گرفته بودم، من احساس امنیت زیادی می‌کردم. یک مدافع بزرگ حقوق‌بشر، آزادی‌ها و غیره.
اما فردای آن روز و باید گفت که بعد از آزادی به‌واقع من اصلاً در شبکه اینترنت و هیچ جای دیگری نبودم. فکر کنم یک حساب اینترنتی باز کرده بودم. روز بعد، تحت بمباران پیام‌های بی‌شماری بودم که برایم آمد، من نمی‌دانستم از کجا، و من با خودم می‌گفتم که بالأخره چطور جرأت کردم با گروهی مثل سازمان مجاهدین باشم؟چون آنها تروریست بودند، آنها کمونیست بودند، ببخشید، اما آنها همین را گفتند. ولی این حرف من نبود.خب، با گفتن این سخن، وقتی آمدم و زیر این بمباران اطلاعاتی قرار گرفتم، به خودم گفتم که من باید بررسی کنم کجا هستم و این وظیفه را برعهده گرفتم که نگاه کنم، تا به‌واقع تحقیق کوچکی در مورد آنچه اتفاق می‌افتد انجام بدهم. باید گفت در آن زمان ما شروع بسیار بدی داشتیم. زیرا، سازمان مجاهدین خلق ایران در فهرست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا و انگلستان -که فهرست ویژه‌ای داشت- و ایالات‌متحده بود.
بنابراین، قبل برای شروع، باید به‌سختی تلاش می‌کردیم تا بفهمیم چه اتفاقی دارد می‌افتد. در اینجا، باید به شما بگویم یکی از چیزهایی که به‌طور واقعی من را تکان داد این است که بفهمی، وقتی کمی وارد شدی و به اطراف نگاه کردی، جایگاه زنان را در این مقاومت درک می‌کنی. و من این‌را می‌گویم چرا که ما در یک دنیای سیاسی هستیم. ما، زنانی که در عرصه سیاست هستیم که حتی اگر دوست داشته باشیم که به‌عنوان یک زن در سیاست امری پیش‌پا افتاده و رایج باشد، امروز باز هم چیزی است که هزینه بیشتری دارد.
ما در معرض موضوعاتی قرار می‌گیریم فقط به این خاطر که زن هستیم. به‌عنوان مثال، به نظر من، متهم‌کردن این مقاومت به «فرقه»، نکته‌ای عمیقاً زن‌ستیزانه است. من فکر می‌کنم اگر مریم زن نبود، چنین حرفی گفته نمی‌شد. اگر مرد بود راههای دیگری برای حمله به او پیدا می‌کردند. اما مواردی از این دست وجود دارند که ظاهر می‌شوند و کمی آزار دهنده هستند. بدیهی است که این زنان هستند که در رأس امور قرار دارند، زیرا در طرف دیگر، هنوز یک رژیم زن‌ستیز وجود دارد که به زنان حمله می‌کند و آنان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.زیرا زن دشمن رژیم ایران است.
ژان فرانسوا لوگاره 
من سه بار به اشرف۳ رفتم
در این شهر تمرکزی از دانش، هوش، شجاعت و مقاومت باور نکردنی وجود دارد
اشرف مکانی است که در آن استراتژی به‌پیش می‌رود
و به همین دلیل است که آخوندها می‌خواهند
این مکان و ساکنان آن‌را به‌طور تمام‌عیار نابود کنند
ژان فرانسوا لوگاره
اکنون زمان آن است که قدم برداریم
اکنون زمان حضور است زیرا این رژیم سقوط خواهد کرد
و این یک پیروزی برای زنان خواهد بود
این شعار را که بسیار مهم است تکرار کنید: زن مقاومت آزادی
ژان فرانسوا لوگاره رئیس بنیاد مطالعات خاورمیانه، شهردار پیشین منطقه یک پاریس
همان‌طور که خانم رئیس‌جمهور یادآور شد همه اعضای مجاهدین خلق، به‌علاوه تمام دوستان نزدیک به آنها، محکوم به اعدام هستند.
پس این روزها به کسی توصیه نمی‌شود که به ایران برود. همه اعضای مجاهدین به اعدام محکوم می‌شوند. ما وارد جزئیات نمی‌شویم. اما می‌توانم بگویم که این یک شیوه کار خائنانه است و نشان‌دهنده این است که رژیم در شرایط سختی قرار دارد، در آستانه خفگی است و دو هدف اصلی را دنبال می‌کند یعنی همه اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در سراسر جهان و طبیعتاً سمبل آنها یعنی پناهندگان اشرف، این شهر خارق‌العاده که ما از آن بازدید کردیم. سه بار به آنجا رفتم و پیشرفت این شهر را دیده‌ام. این یک ماجرای انسانی کاملاً خارق‌العاده بود.
در این شهر تمرکزی از دانش، هوش، شجاعت و مقاومت باور نکردنی وجود دارد به همین دلیل است که آنها می‌خواهند این مکان و ساکنان آن‌را به‌طور تمام‌عیار نابود کنند. این اولین عقیده و باور من است. اکنون زمان آن است که قدم برداریم. اکنون زمان حضور است، زیرا این رژیم، بله، این رژیم سقوط خواهد کرد. دومین اعتقاد من این است که این رژیم سقوط خواهد کرد و این یک پیروزی برای زنان خواهد بود. امروز عصر من آن‌را به چشم دیدم، یعنی همبستگی بسیار صمیمانه بین زنان و مردان و زنانی که در مورد آزادی بهتر از مردان صحبت می‌کنند. بنابراین، ای خانم‌ها، از صحبت‌های شما متشکرم. چرا که قابل‌فهم و گویا بود. شما قربانیان اصلی این دوران هستید. تمام زنان قربانیان اصلی در ایران تحت حاکمیت آخوندها هستند. من می‌توانم بگویم در آنجا نیز چیزی وجود دارد که کاملاً غیرانسانی است.
ما در مورد آداب و رسوم قرون‌وسطایی، بربریت، دین‌سالاری و غیره صحبت کردیم، ولی حتی یک مورد و یا مرجع احتمالی در این باره وجود ندارد. خیر این یکی از همه بدتر است، نوعی جامعهٔ مردسالار که از طریق اعمال وحشیانه پاسداران اداره می‌شود که کارشان روزانه شکار و آزار و اذیت زنان به‌دلیل زن بودنشان هست. وقتی با مقاومت آنها روبه‌رو می‌شوند، تنها راه‌حل طبیعی کشتن آنها است. از این‌رو می‌خواستم از شما نمایندگان مجلس بخواهم که این شعار را که بسیار مهم است، تکرار کنید: زن مقاومت آزادی. زیرا این مبارزه در آستانهٔ موفقیت است و برای ما ضروریست نمایندگان پارلمان در رساندن این شعار با ما باشند. بنابراین، از شما به‌خاطر رساندن این پیام متشکرم. زن مقاومت آزادی.
 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید