وزارت‌خارجه آمریکا روز دوشنبه ۳ فروردین حمله مجدد نیابتی‌های رژیم ایران به مواضع آمریکا را نگران‌کننده خواند و آن را به‌شدت محکوم کرد.
متیو میلر در کنفرانس خبری روزانه خود گفت، این‌که شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران تنها چند ساعت پس از پایان سفر موفقیت‌آمیز نخست‌وزیر عراق به واشنگتن ازسرگیری حملات علیه پرسنل آمریکایی را انتخاب کردند، نشان می‌دهد که حکومت ایران برای حاکمیت عراق احترامی قائل نیست.
او افزود: «ما پیش از این هم شاهد حملات نیابتی‌های جمهوری اسلامی به مواضع ایالات متحده بوده‌ایم، بنابراین کاملاً برای حکومت ایران و گروه‌های وابسته به آن روشن کرده‌ایم که از منافع و از نیروهای خود دفاع خواهیم کرد».
خبرگزاری رویترز روز یکشنبه به‌نقل از دو منبع امنیتی عراقی گزارش داد که دست‌کم پنج موشک از سوی گروه‌های وابسته به حکومت ایران در عراق به سمت پایگاه نظامی ایالات متحده در شمال شرق سوریه شلیک شده است...
سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به پرسشی درباره تشدید تنش میان رژیم ایران و اسراییل گفت: «همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ایم، اولویت اصلی ما از آغاز این درگیری، جلوگیری از گسترش و تشدید آن است».
متیو میلر در ادامه تصریح کرد: «این چیزی است که ما سخت روی آن کار کرده‌ایم و به تلاش‌ها ادامه می‌دهیم تا همه طرفین را متقاعد کنیم که تشدید تنش در منطقه به نفع هیچکس نیست».    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید